Ofte stilte spørsmål

Angrerett

Svar:

Dersom du har kastet skjemaet ved en feiltagelse kan du skrive det ut her: 

Angrerettskjema.pdf

Svar:

Du får tilbake kostnadene ved produktet/produktene, men returfrakten må du bekoste selv.

Svar:

Ved kjøp i nettbutikken har du 14 dagers frist for å gi beskjed til oss om at du angrer, og ytterligere 14 dager på å sende varene i retur. Ta kontakt med kundeservice enten på telefon eller e-post for å varsle oss om at du ønsker å benytte angreretten.

Betaling

Svar:

Når du lager en ordre hos oss og skal betale med kort, blir det gjort en autorisasjon på ditt betalingskort. Dette betyr at vi sjekker at kortet er ekte, at det er dekning på det og det ikke er lagt en sperre fordi kortet er stjålet/ mistet. Dette er en sikkerhet for deg i tilfelle kortet skulle bli brukt av andre enn deg selv. Vi gjør deretter en reservasjon, hvor beløpet du handler for blir reservert for sitt bruk. Dette vil si at pengene fremdeles er på kontoen din, men at de ikke kan røres av andre enn Kondomeriet så lenge ordren eksisterer. Først når vi har pakket varene ferdig og har klargjort pakken for forsendelse, vil pengene bli overført fra ditt kort til oss.

Svar:

Betaling med faktura foregår via vår betalingsleverandør Klarna. Fakturagebyr kr 49,-. Du må oppgi mobilnummer og personnummer. Etter å ha gjennomført kjøpet vil du få tilsendt faktura pr e-post fra Klarna. Alle henvendelser vedr. fakturaen og betaling må skje til Klarna. 

Svar:

I vår nettbutikk kan du velge om du vil betale med kort, Vipps eller faktura. Vi aksepterer Visa og MasterCard. Ved kortbetaling blir du henvist til en sikker side hos vår betalingsleverandør Nets. Her må du logge deg inn via BankID eller 3D Secure, som en del av sikkerhetsrutinen ved kortbetaling på nett.  Velger du faktura som betalingsløsning må du oppgi ditt mobilnummer og personnummer og mottar etter gjennomført kjøp faktura pr e-post. Fakturagebyr kr 49,-.

Svar:

I nettbanken og på fakturaen fra Klarna vil det stå Kondomeriet AS.

Feil og mangler

Svar:

Posten er flinke til å stoppe og returnere synlig skadede pakker tilbake til oss. Men om du likevel skulle oppdage at produktet og emballasjen er blitt skadet under transport, skal du selvfølgelig få slippe å gå på posten med det. Ta kontakt med kundeservice på telefon 66 81 21 02 mellom 09:00 – 15:00, eller send en e-post til post@kondomeriet.no. Vi hjelper deg med returnering og erstatning av varen. Helt anonymt.

Svar:

Om du skulle oppdage feil eller mangler på én eller flere varer i forhold til bestillingsbekreftelsen din, ber vi deg ta kontakt med oss så snart du oppdager feilen. Ring kundeservice på telefon 66 81 21 02 mellom 09:00–15:00, eller send gjerne en epost til post@kondomeriet.no. Vi retter selvfølgelig opp feilen kostnadsfritt så snart som mulig.

Kjøpshjelp

Svar:

Adressen din kan du redigere under "Min side" når du er innlogget bruker. 

Svar:

For at pakken din skal sendes ut så raskt som mulig, sendes ordre inn til pakking fortløpende. Merk derfor at din bestilling ikke kan endres eller avbestilles når du har bekreftet kjøpet.

Svar:

Ja, du kan endre adresse under bestillingsprosessen for å sende en gave til en venn eller partner. Dette gjelder dersom du handler som gjest, og ikke er logget inn med brukernavn og passord.

Svar:
Ordrebekreftelse blir sendt til deg så snart bestillingen har gått gjennom i systemet vårt. Ta kontakt med kundeservice dersom du ved en feil har oppgitt ukorrekt e-postadresse eller skrevet den feil. Dersom du får en melding om feil etter fullført bestilling, har ikke ordren blitt videreført til pakking. Du vil derfor ikke motta en ordrebekreftelse. Ta kontakt med kundeservice.

Svar:

For at pakken din skal sendes ut så raskt som mulig, sendes ordre inn til pakking fortløpende. Merk derfor at din bestilling ikke kan endres eller avbestilles når du har bekreftet kjøpet.

Svar:
Det kommer an på hvilket produkt det er. Hvis det er et produkt som inngår i vårt hovedsortiment kommer produktet sannsynligvis inn igjen. Er det et spesielt produkt du lurer på er du velkommen til å kontakte kundeservice. Noen kunder har dessverre også problemer med nettleseren innimellom. Forsøk å lukke nettleseren i minimum 5 minutter, før du åpner den igjen. Du kan også forsøke å benytte en annen nettleser. Dersom problemet vedvarer anbefaler vi å ta kontakt med kundesupport hos din PC-leverandør for å få hjelp med problemet.

Levering og frakt

Svar:

For rekommanderte brev, sendinger med postoppkrav og verdisendinger må du ha gyldig legitimasjon, altså pass, norsk bankkort med bilde eller førerkort.  Du må ha fullmakt fra mottaker om du skal hente en sending som ikke står i ditt navn. Les mer om fullmakt og legitimasjon hos Posten.

Når du skal hente en pakke, må du ha med hentelappen eller koden du har fått på SMS.

Svar:

Om du velger å oppgi mobilnummer til oss når du bestiller, får du hentelapp fra Posten på SMS samt på e-post. Disse skal du motta umiddelbart når pakken ligger klar på postkontoret. Om du ikke oppgir mobilnummer i bestillingen, får du kun hentelapp på e-post, det er derfor viktig at du oppgir riktig e-post adresse ved bestilling.

Svar:

Om du velger å bestille Servicepakke og betale med kredittkort, er portoen kr 99,-. Om du vil bestille og betale pakken i postoppkrav er portoen kr 178,-. Om du velger Brevpost i postkassen (uten sporing) som leveringsalternativ er porto kr 59,-. Porto ved vanlig servicepakke og brevpost må betales med kort, og har da de samme satsene som over. Dersom bestillingen ikke kunne leveres i sin helhet fra vår side, vil du ikke betale porto på varen(e) som ettersendes.

Svar:

Kondomeriet leverer til adresser i Norge, men ikke til Svalbard og Jan Mayen. 

Svar:

Vi pakker stort sett innen 24 timer, med unntak av ved kampanjeperioder og sesonger med svært stor pågang, som for eksempel julen. Vi pakker mandag - fredag. Dersom du bestiller i helgen vil bestillingen din bli pakket påfølgende virkedag. Posten henter pakker hos oss daglig mandag til fredag, og leveringstid er normalt 3-5 virkedager.

Svar:
Om du bestiller produkter fra oss og ikke henter pakken din uten å informere oss om dette, vil du bli ilagt et gebyr på kr 250,-.

Reklamasjon

Svar:
Ja, det kan du. Da er det fint om du tar med ordrebekreftelsen som kvittering.

Svar:

Ta kontakt med kundeservice på telefon 66 81 21 02 mellom 09:00–15:00, eller send oss en e-post på kundeservice@kondomeriet.no Vi blir glade om du opplyser oss om kundenummer, ordrenummer og produktnummer/produktnavn på varen som er ødelagt. Ved en reklamasjon vil vi be deg om å sende produktet tilbake til oss, slik at vi skal kunne se på det. Er reklamasjonsretten gjeldende, vil du få tilsendt et makent eller tilsvarende fungerende produkt. Du vil også få dine utgifter dekket.

Svar:
Reklamasjonstiden er 2 år, men vi setter pris på om du gjør oss oppmerksom på eventuelle feil eller mangler så snart disse oppdages. Vi gjør oppmerksom på at reklamasjoner ikke gjelder ved feilbruk eller mislighold av produktet fra kundens side.

Spør Kundeservice

I Kondomeriet gjør vi vårt ytterste for at alt skal gå raskt og effektivt fra du bestiller hos oss, til pakken blir sendt med valgt leveringsmetode. Spørsmål vedrørende pakken din, som sporingsnummer, restet/manglende produkt, betaling, reklamasjon, angrefrist eller orgasmegaranti kan rettes til kundeservice. Send oss en e-post, så vil vi besvare henvendelsen din så raskt vi kan og senest innen neste virkedag. Ved høytider og røde dager må man beregne noe lenger responstid.

Kundeservice er også tilgjengelig på telefon 66 81 21 02 mellom kl. 09:00 og 15:00 alle virkedager.