Fifty Shades har endret sexlivet vårt

Nordmenns interesse for frekkere sex og bondage har økt i takt med populariteten til Fifty Shades-universet. I Norge har salget av Fifty Shades sexleketøykolleksjoner overgått mange andre land.

Bøkene og filmene i Fifty Shades-serien har fått mye oppmerksomhet siden de kom ut, og reaksjonene har ikke latt vente på seg. Serien har satt sine spor og spesielt nordmenn har virkelig latt seg inspirere. Kategorien “Frekke leker” hos Kondomeriet har hatt en markant økning hvert år siden bøkene kom i hyllen. Vi ser også at etterspørselen har vært ekstra stor de årene det har kommet filmer. Dette viser en direkte kobling mellom hva vi vil gjøre på soverommet til film-trilogien.

Fifty Shades of Grey

Fifty Shades of Grey var starten på det hele. Bokserien hadde stått på stødige ben selv, men som Hollywood alltid gjør, så lager de en film av det. Ettersom bøkene ble en stor snakkis, oppsto det forventninger til filmen. En film for hver bok. Nordmenns, og gjerne kvinners fantasier løp løpsk og mange ville sikre seg sexleketøy fra Fifty Shades egen kolleksjon. I 2015 da filmen hadde premiere økte salget hele 208% i kategorien "frekke leker", sammenlignet med året før. 

Fifty Shades Darker

I februar 2017 gikk Fifty Shades Darker av stabelen, og flere kinoer kunne rapportere om rekordsalg. Man kan ikke lengre se bort fra effekten Fifty Shades-trilogien har hatt på det norske folk. Fifty Shades of Grey hadde gjort bondage stuerent, og mange ønsket nå å krydre sexlivet ved hjelp av håndjern, pisker og blindfolds. Darker bidro til å opprettholde hypen både underholdsningsmessig og som inspirasjon. Mange mente at film nummer to faktisk var enda bedre enn den første.

Ikke overraskende var det vaginakulene Inner Goddess fra Fifty Shades kolleksjonen som var den store vinneren. De fikk mye oppmerksomhet i filmen, og flere butikker kunne rapportere om at de var utsolgt bare timer etter filmen startet på kino! I nettbutikken har salget av vaginakuler fra serien steget med hele 268% sammenlignet med sammen periode i 2015.

- Etterspørselen var så stor at vi ble nødt til å legge inn hastebestilling, forteller innkjøpsansvarlig hos Kondomeriet, Merethe Sarris.

Fifty Shades Freed

Den siste filmen i serien kom på kino i februar 2018. I reklame for filmen står det "Mrs. Grey will see you now". Det hintes om bryllup og kanskje blir rollene snudd? Den tredje kolleksjonen av sexleketøy, Fifty Shades Freed, skuffer heller ikke. Det satses på utsøkte detaljer i rosegull og lilla skinn og så klart, romantikk. 

I tillegg til besøk på utvalgte kinoer med goodiebags, konkurranser og gode rabatter, kickstartet Kondomeriet det siste kapittelet med en spennende konkurranse der du kunne vinne en pirrende helg for to i Oslo. Premien er opphold på femstjerners hotell, middag og vinpakker, goodiebag fra Fifty Shades til en verdi av 5000 kr, lommepenger for helgen, inngang til spa og mye mer. Vinneren ble mildt sagt fornøyd med oppholdet og endte opp med å fri til partneren sin!

                               

                                            Se alle sexleketøyene fra seriene her!

Nordmenn blir inspirert til å spille ut sine fantasier

Utvalget av frekkere sexleketøy og bondage-artikler har vokst sammen med etterspørselen. Produktene som tidligere var å finne bakerst i lokalet er nå blant de mest etterspurte. Det er tydelig at nordmenn har blitt inspirert av serien, og ønsker å fortsette leken hjemme på eget soverom. Det handler ikke nødvendigvis om dominans og bondage, men at den erotiske fortellingen setter fantasien i gang.

I 2017 kom to representanter fra den britiske sexleketøyprodusenten Lovehoney, som står bak alle sexleketøyene fra merket Fifty Shades, til Norge. Ilona og Neal kom for å være med Kondomeriet på premieren på Fifty Shades Darker. Ilona Laboviciute fra Lovehoney sier til magasinet ETO at:

- Det er inspirerende å høre hvor bra Fifty Shades og den nye sexleketøy-kolleksjonen gjør det i Norge. Norge er et spennende marked og det virker som nordmenn er store fans av Fifty Shades. Et bevis på dette er hvordan hele Fifty Shades franchiset har åpnet dørene for frekkere sexleketøy. Vi elsker å jobbe med Kondomeriet og Norge er et fantastisk sted å besøke.

Fifty Shades og Kondomeriet

Premierene på Fifty Shades-filmene er de største begivenhetene Kondomeriet begir seg ut på. I disse periodene er vi tilstede på kinoer rundt om i hele Norge, med både giveaways, goodiebags og konkurranser. Vi har vært på alt fra de store kinoene i Oslo, til mindre lokale kinoer.

Vårt mål har vært at det ikke bare er de store som skal delta i feiringen, men også de mer lokale aktørene som ofte ikke får så mye oppmerksomhet under slike premierer. Flere av butikkene pleier å ha nattåpent, og vi har tidligere invitert til Ladies Night med servering, DJ og konkurranser av ulike slag.

Vi har hatt flere samarbeidspartnere som komikerduoen Tusvik og Tønne og bloggere som Pilotfrue og Styleconnectionsom som både har snakket og skrevet om produktene fra serien. Vi har også vært på God Morgen Norge på TV2 og vist frem sexleketøyene fra Fifty Shades egne kolleksjoner.

- Selv om nordmenn har blitt mer åpen for bruk av sexleketøy er det fortsatt mange som synes det er litt utenfor komfortsonen. Å få så profilerte og gode talspersoner med på laget har vært en viktig del av å få merkevaren Fifty Shades til å bli stuerent, forteller presseansvarlig i Kondomeriet, Dorthea Berge.