Fifty Shades fikk et fullverdig punktum

Kondomeriets reise med Fifty Shades er omme så vidt vi vet, og det har vært en utrolig fin tid, for både våre kunder og oss! Her er en oppsummering av resultatene av Fifty Shades Freed.

Den siste filmen i Fifty Shades-universet hadde premiere i februar i år og dette var så klart en begivenhet for oss i Kondomeriet. Både bøkene og filmene har hatt stor suksess tidligere og det var knyttet stor forventning til den avsluttende filmen, Fifty Shades Freed.

Hvert år det har vært film på kino har vi vært tilstede på premieren, delt ut goodiebags og holdt nattåpent i butikkene. Engelske Lovehoney har stått bak sexleketøykolleksjonene til Fifty Shades i tett samarbeid med forfatter E.L James som har skrevet bøkene. Ny kolleksjon for hver film. Og nordmenn har virkelig omfavnet disse sexleketøyene!

Les hvorfor Fifty Shades har gitt nordmenn et bedre sexliv.

Disse produktene skilte seg ut i år

Ved hver sexleketøykolleksjon er det visse produkter som skiller seg mer ut og blir mest populære. Gjerne sexleketøyene som blir vist i filmene. I 2015 var det rabbitvibratoren og i 2017 var det de lekre vaginakulene.

I år var det to ganske ulike sexleketøy som stakk av med seieren. Den ene var Aim to Please klitorisvibrator fra Fifty Shades' første kolleksjon. Den har vært solid gjennom tidene og har virkelig fått en oppsving de siste månedene. På andreplass finner vi en spennende overraskelse, nemlig Hard Limits sengebondage! Hvem hadde trodd at vi nordmenn var så spreke?

                                  Kundefavoritten Aim To Please klitorisvibrator fra Fifty Shades. 

Weekend-konkurransen

I år ville vi gjøre noe spesielt og arrangerte en konkurranse der vinneren stakk av med en drømmehelg i ekte Fifty Shades-stil, for to personer i Oslo. Da inngikk 5-stjerners hotell, goodiebag fra Fifty Shades (verdi 5000,-), mat og vinpakker, lommepenger, inngang til spa og mye mer.

Deltakerne måtte kun fortelle oss hvorfor akkurat de fortjente å vinne, og bidragene var koselige, rørende og ga oss til tider en god latter med både dikt og rim, og gode vitser og dype historier. Men vi fikk også en bekreftelse på hvor viktig det er å ta vare på forholdene sine, da flere ga uttrykk for frustrasjon på grunn av tidsklemma og stressende hverdager. 

Vinneren er kåret!

Fifty Shades på kino

Selv om anmeldelsene ikke alltid er på topp i avisene, stoppet ikke det kinogjengerne fra å flokke til kinosalene for å se Fifty Shades. Vi opplever at det nesten har blitt tradisjon i venninnegjengen å følge Anastasia Steele og Christian Grey og alt som følger med. Vi snakket med MDN, en av distrubutørene av kinoreklame i Norge, om hva de hadde å si om besøkstallene i år.

- Fifty Shades Freed har til nå på våre MDN kinoer levert 112 000 besøkende, men den har fremdeles mye besøk. Hvis vi ser i forhold til de andre filmene så ser det ut som den legger seg mellom de to første. Hvis vi ser for oss at Capa leverer ca. det samme besøket som oss, så er vi oppe i ca 230 000 til nå. 

Totalt besøk levert på MDN og Capa kinoer:

  • Fifty Shades Freed: ca 230 000
  • Fifty Shades Darker: 245 344
  • Fifty Shades of Grey: 321 548

           Tiril Sundkjer sitt bilde. Kondomeriet på Klingenberg kino i Oslo. Her trakk vi ut en vinner i salen som stakk av med et Fifty Shades-produkt!

Fifty Shades i butikk ble en hit

I butikkene våre har vi en stund arrangert Toyparty i butikk. Og rundt tidene der Fifty Shades går på kino har vi valgt å ha det som tema på kveldene. Dette til stor glede for kundene. Vi ser at det å skulle ha litt frekkere sex både er spennende og det naturlige neste steg for mange. Folk plukker med seg blindfold, håndjern og pisker i alle slag som det skulle vært varmt hvetebrød.

Nysgjerrig på Toyparty? Les mer her!

                                Therese Ringkilen sitt bilde.

I butikken vår i Ski gledet de seg stort til at kundene skulle få se lokalet pyntet i Fifty Shades-stil.

Dette sier leverandøren

I 2017 kom to representanter fra den britiske sexleketøyprodusenten Lovehoney, som står bak alle sexleketøyene fra merket Fifty Shades, til Norge. Ilona og Neal kom for å være med Kondomeriet på premieren på Fifty Shades Darker. Ilona Laboviciute fra Lovehoney sier til magasinet ETO at:

- Det er inspirerende å høre hvor bra Fifty Shades og den nye sexleketøy-kolleksjonen gjør det i Norge. Norge er et spennende marked og det virker som nordmenn er store fans av Fifty Shades. Et bevis på dette er hvordan hele Fifty Shades franchiset har åpnet dørene for frekkere sexleketøy. Vi elsker å jobbe med Kondomeriet og Norge er et fantastisk sted å besøke.