Har du noen gang vært forelsket? Deilig følelse, ikke sant? Blodet bruser seg gjennom årene, hårene reiser seg, hjertet pumper og de fargeglade, søte små svirrer rundt i magen din. Nydelig, rett og slett nydelig!

 

For noen derimot, er det ikke nydelig i det hele tatt. Det er rett og slett veldig vondt. En blir distrahert, mister matlysten og klarer ikke å tenke klart. Faktisk litt sånn som med de som er lykkelig forelsket. Den eneste forskjellen er det at noen forelsker seg alene. Eller så blir de regelrett dumpa. Eller så er kjæresten utro. Eller så må kjæresten flytte. Mange faktorer kan spille inn altså.

 

Kjærlighetssorg er vanskelig og vondt, men sunt i lengden. Erfaringen er sunn å ha som bagasje i ryggsekken, tro det eller ei. Det gir deg en slags rustning videre i livet. De aller fleste opplever kjærlighetssorg en eller flere ganger i løpet av livet. For mange er den første og mest «hva gjør jeg nå»- sorgen veldig vanskelig. Dette kommer som et resultat av at man ikke har kjent på denne vonde følelsen tidligere. Hvordan skal man håndtere det hele?

 

Bilde: Colourbox

 

Hvordan bekjempe kjærlighetssorg

Oppskrift:

• Hold deg langt unna personen du har kjærlighetssorg for. Du skal glemme vedkommende, ikke tenke på personen. For all del IKKE ha sex med personen. Dersom du ikke har fått følelsesmessige napp tidligere, kommer du antakelig ikke til å få det etter sexøkten heller.

 

• Unngå tilfeldig sex med andre kun for å «glemme» for en liten stund. Det fungerer sjeldent og man føler seg ikke akkurat som en «million dollar» når man er ferdig. Sex bør være gjennomtenkt og man bør vite hvilke faktorer som ligger til grunn for at man velger å ha sex med en person.

 

• Ha sex med deg selv, masse! Orgasmen utløser endorfiner, endorfiner er det man liker å kalle «kroppens eget morfin». Det gir en slags lykkefølelse. Lykkefølelsen kan bidra til å gjøre deg mer… Ja, lykkelig.

PS. Når du onanerer kan det vært lurt å unngå fantasier om personen du har kjærlighetssorg for. På en bisarr måte skaper det «egne minner» i hjernen. Det hjelper lite i prosessen.

 

• Hold deg unna personen du har kjærlighetssorg for.

 

• Tren. Finn ut hva slags trening du liker best og tren. Trening kan også bidra til at kroppen utløser endorfiner. Trening bidrar til økt energi og selvfølelse som igjen bidrar til at man kan håndtere situasjoner på en mer hensiktsmessig måte.

 

• Oppsøk venner, gamle og nye. Tilbring tid med mennesker som ikke har noe som helst å gjøre med vedkommende. Slik slipper du å bli påmint på personen du har kjærlighetssorg for. Samtidig ser du nye, tiltrekkende sider ved andre du kanskje ikke visste om tidligere.

 

• Hold deg unna personen du har kjærlighetssorg for

 

• Reis! Utenbys eller utenlands. Det hjelper! Nye input, nye mennesker og nye energier som gir deg ekstra stimuli og som får deg på andre tanker.

 

• HOLD DEG UNNA PERSONEN DU HAR KJÆRLIGHETSSORG FOR, JUST DO IT!

 

Sist, men ikke minst:

 • Tiden leger alle sår. Riktignok er ordtaket litt klisje og oppbrukt. Samtidig er det kanskje en grunn til at det har blitt brukt så ofte og i så mange sammenhenger? Tiden leger faktisk sår, og hei, det er faktisk snart sommer.

 

4 comments

  1. hvordan kan du kommer videre med kjærlighetsorg.?
    vist du bytter tlf nr 3 ganger får å ikke ha kontakt med han, men liker vel så finner han en mulighet til å ta kontakt med deg likevel, å sier alle di rette tingene..

  2. Fin text som ikke nytter noen ting når man har barn med denne personen og få vite at personen dater en fyr som er lik på en selv bare bedre på alt. Penger, jobb, bil, leiligheten, mens man self har ingeting og går på trygt. ..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *