Er du en av dem som har sittet på gjerdet og tenkt at yoga ikke har noe godt for seg? Tenk om igjen! Regelmessig yoga har mange positive følger som redusert stressnivå, økt blodsirkulasjon og en sterkere kjernemuskulatur. Men det du kanskje ikke viste er at det også kan ha en stor innvirkning på sexlivet ditt!

 

Tilstedeværelse

Et redusert stressnivå kan alene bidra til et bedre sex- og samliv. Gjennom yoga lærer man å fokusere og det å være tilstede i øyeblikket. Noe så enkelt som å øve på pusteøvelser før du legger deg et par ganger i uken kan redusere stressnivået og øke tilstedeværelsen. For å oppnå orgasme er det viktig å lære seg å tømme hodet, og fokusere på her og nå.

 

Sterkere kjernemuskulatur

En av de største fordelene med yoga er sterkere kjernemuskulatur. Gjennom stillinger som katt/ku og halvbro jobber man med bekkenbunnsmuskulaturen som hjelper å stramme opp nedentil. Dette kan kombineres med knipeøvelser, gjerne sammen med vaginakuler. En sterkere bekkebunnsmuskulatur kan ha forebyggende effekt for inkontinens, og kontroll på muskulaturen kan gi sterkere og lengre orgasmer.

 

Hvilken stilling?

I tillegg til økt tilstedeværelse og en sterkere muskulatur har de ulike stillinger mange positive effekter som kan gi resultater i sengehalmen. Stillinger som oppoverpekende hund øker energi og blodtilstrømninger, og styrker også rumpe-og bekkenbunnsmuskulaturen. Katt/ku stillingen gjør ryggraden med fleksibel, og engasjerer bekkenområdet. De fleste yogastillinger øker også fleksibiliteten i musklene som åpner for et sprekere sexliv, og mange yogastillinger kan også brukes som sexstillinger.

 

Er du usikker på hvordan katt/ku eller oppoverpekende hund ser ut? I bildet under finner du de og andre stillinger som kan gi store utslag på soverommet!

 

infographic-yoga-poses-for-sex-040914-1-640x830

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *